Kampen om arven fortsetter! Politiet kastet ut enearvingen!! Vidar Andersen og Per Arne Rød forteller historien!!!
Den 10. desember 2024 døde Olav Wold. Olav bodde til vanlig på Klopp litt utenfor Linnestad i Tønsberg kommune. Olav hadde god utdannelse og vært flink med penger, og dermed alltid hatt god råd. Han likte å reise og samle på forskjellige ting, ofte ting av større verdi. Olav likte å fortelle morsomme historier, og var stort sett en glad gutt tross noen fysiske plager.
Olav Wold hadde blitt syk og pleietrengende etter en ulykke på glatta. Han var ikke særlig fornøyd med det. Olav Wold måtte derfor flytte inn på Re helsehus, hvor tilstanden hans stadig bare ble verre.
Bestevennen til Olav var Per Arne Rød. Olav Wold, siden han ikke hadde livsarvinger, gjorde Rød til sin enearving.

Olav hadde tatt over/arvet kårbolig med anneks samt mange verdifulle møbler og annet da foreldrene. Tidligere hadde broren Terje tatt over selve gården som lå litt nedenfor kårboligen, Olav og Terje var med andre ord naboer.
Olav hadde vært uvenner med sin bror Terje nærmest hele livet. Naboer var inneforstått med uvennskapet mellom brødre, også foreldre var godt klar over dette. Foreldrene til Olav og Terje skrev derfor vanntette avtaler når det gjaldt eiendoms-overdragelser, arv og annet. De ville sikre at det ble mest mulig rettferdig og minst mulig bråk.
Slik ble det ikke når Olav Wold døde. De utfordringene som hadde vært mellom brødre ble nå påført ham forteller Per Arne Rød. Noe Rød synes var svært utfordrende. Rød forteller om forskjellige hendelser hvor broren Terje var inne i boligene som han hadde arvet. Verdifulle ting som bare forsvant. Uregistrerte våpen som forsvant, men senere kom tilbake…
Det var nærmest ikke ende på utfordringer med broren. Så satte Terje Wold Tenden-advokater på saken for å kaste ut Per Arne Rød. Terje Wold hadde visstnok fått sin bror Olav til å skrive en avtale med ham på dødsleie…
Egentlig en svært merkelig avtale, etter disse årene med uvennskap…
Se mer om avtalen lengre nede!!
Men først Vidar og Per Arne sin historie med utkastelse og politiet:
Kampen om arven på Klopp! Politi og røvere… Per Arne og Vidar forteller!! Tønsberg 2025-2026.
En avtale mellom Terje Wold og Olav Wold på dødsleie…



En svært merkelig avtale på dødsleie,
uten gyldige vitner er det som er godt nok for advokatfirmaet Tenden. Denne avtalen skal visstnok være god nok for å gi Terje Wold eierskapet til eneboligen og annekset, og tydeligvis rett til å gjøre hva han vil med innboet.
Hmmm…
En avtale som visstnok også var god nok for Vestfold Tingrett.
En avtale som visstnok var god nok også for Agder Lagmannsrett…
En avtale som politiet mente var god nok for å kaste ut enearvingen Per Arne Rød…
Er det noe som ikke stemmer i rettssystemet i Vestfold og Agder, og politiet i Sørøst?
Bare et spørsmål!
Saken vil bli fulgt opp løpende!
Dersom du har noe på hjertet i denne saken,
send gjerne en mail til post@bullomedia.no
Bullo TV publiserte 29. april 2026:
Kampen om arven! Vidar Andersen fra Tønsberg forteller historien!!!

Per Arne Røed og Olav Wold hadde vært gode venner i mange år.
De var beste kamerater.

Så ble Olav Wold alvorlig syk etter et fall på glatta en vinter, og ble så innlagt på sykehjem. Han ble aldri bra igjen.
Da Røed mistet sin venn Olav Wold i desember 2024 var det slik at han hadde blitt enearving til sin venns dødsbo.
Olav Wold og hans 5 år yngre bror hadde lenge vært usams, det var kjent for de fleste i nabolaget. Den yngre broren hadde tatt over gården på Klopp til en rimelig penge, mens Olav Wold hadde tatt over kår-boligen og annekset etter at foreldrene og den aller yngste broren hadde gått bort.
Nå er det slik at vennen Per Arne Røed har måtte slite med broren til Olav Wold på forskjellig vis i dette arveoppgjøret. Broren har benyttet seg av Tenden-advokater og en nabo i kampen om eiendeler og eierretten til boligene.
I sin kamp for retten til arven har Røed fått hjelp av en annen venn:
Vidar Andersen forsøker å hjelpe sin venn! Hør hør!! 31. mars 2026.
Det skal ikke være lett her i verden, og det er liten tvil om at Vidar Andersen er en ærlig, redelig og prinsipp fast fyr som bare vil være til hjelp for å få fram sannheten i saken. Respekten for rettsvesen og politi har han mistet for en stund tilbake.
Denne kampen om arven vil følges opp med flere intervjuer, bilder, filmer og annet!

Odd-Erik Helgesen
Redaktør Bullo TV
Se gjerne annet:
Barnevernet på ville veier! Svein tar saken! Episode 8. I samtale med Vidar Andersen fra Tønsberg
Barnevernet kidnapper barn med hjelp av politiet! Svein tar saken! Episode 11 Vidar Andersen i samtale med Svein.
Se mye annet:

