Markering av Frigjøringsdagen 8. mai 2026, og på-legging av krans for de falne i Tønsberg.
I Minneparken i Tønsberg kl, 12.00 var det markering av Frigjøringsdagen, og feiring av Veterandagen med hedring av de som kjempet under 2. verdenskrig, de senere og nåtidens veteraner fra forsvaret.
Ordfører Frank Pedersen holdt innledende tale, deretter kom sogneprest Jan Terje Christoffersen og barne- og familieminister Lene Vågslid(AP) med sine taler.
Tønsberg janitsjarkorps spilte musikk.
Film fra markeringen under:
En liten teknisk feil fra min 4,53 til 5,10 min, blir rettet opp senere
Markering av frigjøringsdagen i Tønsberg! 8. mai 2026
Det er ingen tvil at det er viktig å markere denne dagen. Så aldri mer 9. april 1940.
Fred er aller viktigst.
Feiring av veteranene som forvarer Norge som et eget land er også viktig å fremheve og hedre.
Ingen selvfølge å krige for fred!!
Likevel er det ingen selvfølge at vi skal fortsette å være med på denne krigen i Ukraina med milliarder av kroner, eller kriger andre steder i verden. Ihvertfall ikke uten å benytte mye av disse pengene i et forsøk på forhandlinger for fred.
Det må være lov å forsøke å gå for fred med fredelige midler, og ikke slik som arbeiderpartimannen Jens Stoltenberg fremmet på NHO sin års-konferanse i 2023.
Våpen er veien til fred… ?! Hva sier du for noe Jens Stoltenberg?!!!
Vi må heller gjøre andre ting, tenker nå vi i Bullo TV.
Gjerne slik vi og flere gjorde på Slottstock Festivalen 2025:
Fredstennis på og utenfor Støperiet. Play Tennis Not War! Slottstock 2025
Ny mulighet i år, se mer:

Fred er veien!

Odd-Erik Helgesen
Redaktør Bullo TV
Se gjerne mer:
Leder av fredslaget i Vestfold, Arne Rodvelt Olsen, innledet kvelden! Fredskonsert 21. sept 2025
Ellisiv Tandberg spilte klaver i domkirken i Tønsberg(4). Fredskonsert 21. sept 2025
Er fortsatt internasjonal forståelse og samarbeid tingen? Kåre Willoch ønsket fred også med Russland?!
Kåre Willoch var en tilhenger av fred og diplomati! Da vi styrte landet. NRK 2017
Se gjerne annet i noe sammenheng:

