Forsøkte å ta direkte kontakt med styreleder Olaug Svarva i DNB… Dette på telefon, SMS og i brevform… Ønsket en løsning siden DNB fortsatt ønsker å tvangsselge hjemmet mitt i Tønsberg!!!
Det har nå gått 3 år siden jeg sendte mitt første brev til DNB for å finne en løsning på utfordringene våre.
Ingen ansvarlige i DNB har enda villet svare på mine viktige spørsmål eller påstander. Ingen i DNB har heller ikke villet møte meg for å finne en løsning underveis.
Selv ikke inkassoselskapet Kredinor har villet svare på mine spørsmål og påstander. De har heller ikke villet møte meg for å finne en løsning.
Les hele brevet jeg sendte til styreleder Olaug Svarva lenger nede på siden!
Lukkede dører…
På toppen av det hele har rettsprosessen for å tvangsselge mitt hjem skjedd bak lukkede dører, og saken har vært helt opp hos Norges høyesterett, men jeg har enda ikke truffet en eneste dommer, likevel vil retten dømme meg fra gård og grunn siden jeg ikke har betalt mine lån og avdrag til banken DNB.
Det mest absurde er vel at Agder Langmannrett signerte og legitimerte seg med BankID. Den digitale ID som hele saken dreide seg om, og samtidig er banken DNB sin eiendom.

Ikke bare var lagmannsretten totalt inhabil, men denne saken mot DNB dreide seg jo om nettopp om BankID…
Norges Høyesterett nekter å ta anken! Det absurde teateret fortsetter…
Dette tvangssalget ønsker altså DNB, Kredinor og domsvesenet å gjennomføre selv om det er slik at banken DNB har sperret alle mine kontoer og avtaler slik at jeg ikke har tilgang til å betale lånet med mine egne penger og tilganger.
Selv i år, januar 2025, da vi tilbød både DNB og Kredinor, å betale ut det banken DNB mener vi skylder dem, ville verken DNB eller Kredinor møte oss for å bli ferdig med saken… Og fortsatt ønsker de heller ikke å svare på spørsmålene mine.
Hvordan er det egentlig mulig? Selv eiendomsmegleren som er satt på saken for å tvangsselge hjemmet mitt er undrende til at verken DNB eller Kredinor er mer imøtekommende for å finne en løsning, spesielt nå siden pengene nå også er kommet på bordet. Nærmere 10 måneder har nå gått siden vi ønsket å betale ut det hele, for å bli ferdig med denne tvangsinndrivingen.
Kan det være slik at denne saken er så viktig som jeg har påstått hele tiden?
BankID er den nye «vaksinen»! Alle skal ha!
Veldig mye, tyder faktisk på det.
Denne BankID(Digitale ID) som nærmest forlanger biometriske kjennetegn for å være sikker nok mot svindlere, som knytter opp bankkontoene våre og andre avtaler opp mot mobilen og overvåkning av oss 24 timer om dagen og hele året igjennom er egentlig bare en slavekontrakt. En kontrakt som vil føre oss tilbake til den mørke middelalder hvor elitene bestående av grever, baroner, biskoper, prester, lensmenn og noen andre styrte diktatorisk over oss vanlige folk.
Er det virkelig akkurat slik som World Ecoonomic Forum forteller oss?!
Agenda 2030! Du vil eie ingenting og være lykkelig… World Economic Forum
Er det virkelig så ille som videoen forteller oss?
Hvorfor og hvordan ble Espen Barth Eide administrerende direktør i World Economic Forum i 2014?
Hva er det konsernlederen for DNB forteller oss kundene:
Kjerstin Braathen, CEO, DNB samarbeider tett med World Economic Forum!
Er det virkelig sant, at hun forteller at vi må tåle litt smerte?! Driver ikke hun en bank, er ikke det egentlig en slags butikk?
Brevet til DNB sin styreleder Olaug Svarva
Jeg forsøkte å nå styreleder i DNB på telefon og SMS, hun svarte ikke, så derfor sendte jeg dette brevet under i håp om at det fortsatt skulle finnes en løsningen på utfordringene våre.
Se her:
Odd-Erik Helgesen
Liabakken 19 a
3113 Tønsberg 29. september 2025
Til styreleder i DNB Bank ASA
Olaug Svarva
Postboks 1600 Sentrum
0021 Oslo
DNB Bank ASA ønsker å tvangsselge mitt hjem i Tønsberg
Med dette brevet vil jeg at du og styret ditt i DNB Bank ASA ser på denne saken og tar en avgjørelse for å oppnå en snarlig løsning med undertegnede. Jeg forsøkte å nå deg på telefon og med SMS den 29. sept. og 30. sept. 2025 uten å lykkes. Jeg har vært kunde i over 40 år, og hatt huslån hos dere siden 1994. Det kan vel ikke sies annet enn at jeg har vært en god kunde i alle disse årene.
Saken har versert i over 3 år nå. Den begynte i slutten av juni 2022 da banken DNB sperret kontoene mine, dette en uke etter at jeg hadde mottatt et nytt lån fra banken. For å få dette lånet hadde jeg identifiserte meg grundig på alle mulig måter, det var altså ingen tvil om hvem jeg var, likevel var årsaken til denne sperringen/avsluttingen av alle mine avtaler og kontoer, det at DNB visstnok ikke visste hvem jeg var, dette ifølge kundesentret deres og inkassoselskapet Kredinor.
Jeg sendte flere brev til banken rekommandert og levert mange også fysisk i filialen i Tønsberg.
DNB og inkassoselskapet har enda ikke svart på min forståelse om at alle mine avtaler med banken også hadde en økonomisk verdi, og at siden DNB sperret/avsluttet mine tilganger, mine avtaler og kontoer måtte det gjelde begge veier. Derfor var kundeforholdet egentlig over på alle måter i august 2022, det gikk altså opp i opp på et vis, var min forståelse. DNB svarte ikke på disse brevene, selv om banken fikk rimelig frist til å besvare. Ingen tvil om at det strider mot god forretningsskikk ikke å svare, og isteden la all videre kommunikasjon gå igjennom et inkassoselskap. Men jeg mente jo at jeg kundeforholdet var over… Det står jo i brevene mine, og dersom man ikke er enige må jo partene møtes for å avklare.
Uansett så hadde jeg ikke mulighet til å betale renter og avdrag fra kontoer som var sperret eller avsluttet, likevel mente noen hos dere at denne saken måtte sendes til inkassoinndrivning tross for at jeg hadde bestridt alt sammen.
Jeg hadde jo i utgangspunktet ca. 500 000 kr tilgjengelig i avtaler og penger, så det var egentlig ingen problem for meg å betale mine avdrag og renter, dersom jeg bare hadde hatt tilgang til mine kontoer.
Det at jeg ikke har hatt tilgang til penger gjorde det også svært vanskelig for meg å skaffe meg juridisk hjelp. Derfor fikk jeg heller ikke ingen juridisk hjelp før dommen var falt mot meg den 29. desember 2023. Svært uheldig.
Underveis har jeg flere ganger forsøkt å få et møte med ansvarlige i banken for å kunne løse dette, men ingen svar å få på mine spørsmål, og heller ingen møter har det blitt. Ikke engang banksjef Terje Solvik lokalt i Tønsberg ønsker å svare på mine brev eller ha et møte med meg for å finne en god løsning på det hele, dette tross flere brev rett inn på hans eget bord.
På disse 3 årene har jeg altså til gode å møte mine anklagere, og heller ikke møtt noen av dommerne som har dømt meg på bakrommet. Dette er besynderlig, og flere fakta og opplysninger begynner nå å komme på bordet. Selv eiendomsmegler Tom Lund, som er satt på saken for å finne en løsning eller eventuelt selge hjemmet mitt, synes det har vært underlig at verken DNB eller Kredinor har vært villig til å komme meg i møte på noe som helst vis. Selv om DNB og Kredinor ikke svarer på mine brev, og det heller ikke på enkle ting så går visstnok all tiden til DNB og Kredinor med en rente på 12,5 %…
Håper på et raskt svar!
Vennlige
|
Odd-Erik Helgesen
Hvem er egentlig Olaug Svarva?
Proff.no forteller:

DNB forteller på sine sider:


Fikk noe ikke svar Olaug Svarva eller styret i DNB…

Merkelig at hun og styret ikke svarte på brevet mitt.
Hva kan være årsaken?
Kanskje hun og styret aldri har fått vite om brevet? Kanskje hun og styret ikke ville svare på brevet, og fikk en datamaskin til å svare på det isteden? Kanskje noe helt annet?
Styret DNB 2025:

Uansett årsak så er det vel ikke lovlig fremgangsmåte av de involverte, og kan vel ikke sees på som noe annet enn dårlig forretningskikk.
Igjen:
DNB ønsker at du skal legitimere deg på en NY MÅTE!
Dette strider mot § 102 i grunnloven:

DNB bryter grunnloven når de lurer 2 000 000 kunder til å gi fra seg sin biometrien til banken. I og med at vårt privatliv, vårt familieliv og vår kommunikasjon står i fare, står også demokratiet vårt på spill.

Det står også i grunnloven § 102 at statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Her det jo Olaug Svarva som representerer staten inne i DNB sitt styret slik som hun tidligere styrte folketrygdfondet, så hvorfor verner hun ikke om det viktige personvernet vårt, men lar bare banken DNB fortsette å bryte grunnloven uten å sette foten ned?
Det kan vel ikke forstås på noe annet måte at det er en villet handling fra staten og den øverste politiske ledelse, selv om den bryter fullstendig med grunnloven som staten er satt til å verne.
I Storbritannia snikinnfører de ikke Digital ID, der skal det presset på i full offentlighet:
Statsministeren i Storbritannia Starmer: Det skal bli obligatorisk med digital ID! (Sept 2025.)
Det blir det selvfølgelig bråk av, så spennende å følge med.
Svaret fra DNB
Les gjerne svarbrevet fra DNB som henviser til mitt brev, men det var ikke fra styret eller Olaug Svarva…

Så rart at styrleder ikke svarer på brevet, eller at styreleder eller styret blir nevnt i brevet i det hele tatt…
Sånn blir man behandlet etter å ha vært kunde i banken i 40 år…
Dere kan jo se selv!
Tydelig at jeg har truffet en nerve hos DNB og myndighetene våre.
Obligatorisk med Digital ID i hele verden!? Overvåkning 24/7… Noe å tenke over? (1)
Overvåkning og kontroll 24/7. I tillegg selger DNB og BankID opplysningene de har funnet til en tredjepart!
Vil bli oppdatert!!!

Odd-Erik Helgesen
Redaktør Bullo TV
Se gjerne mer:

