Har DNB tjent over 50 milliarder kroner på å svindle kundene sine?! Nytt på Nytt! Og Nytt!

Har DNB tjent over 50 milliarder kroner på å svindle kundene sine?! Nytt på Nytt! Og Nytt!
1 0
Read Time:5 Minute, 57 Second

Mange vil nok mene akkurat det?

Onsdag morgen den 31. januar 2024 publiserte NRK en stor sak med svært liten spalteplass:

Tidligere har mange anklaget DNB for å svindle kundene sine, bare hør her hvordan Kjersti Braathen prøvde å vri seg unna de mange spørsmålene fra Dagsnytt 18 på NRK den 11. okt. 2023:

Som den nest dårligste banken, men allikevel den største banken, ønsket ikke DNB å stille opp på Debatten på NRK for å forsvare seg, men etter noen timer ombestemte dem seg på sine egne vilkår…

Se her:

Se hele Debatten på NRK den 3. oktober 2023:

Her!

Ingen ansvarlige personer i DNB har tatt kontakt med meg!

Jeg har personlig opplevd DNB sin økonomiske-svindel nå i over 20 måneder, de har rett og slett ikke svart meg på mine mange spørsmål, og nå ønsker de å gå så langt at de vil selge huset mitt uten at noen som helst ansvarlige personer i DNB har snakket med meg om konflikten vår.

De eneste svarene som jeg har fått, har vært brev fra datamaskiner som stadig bare gjentok at jeg skulle legitimere meg på nytt, noe som jeg selvfølgelig var totalt uenig i.

INGEN, ABSOLUTT INGEN, i DNB legitimerte seg ovenfor meg, men forlangte at jeg skulle legitimere meg på nytt ovenfor dem…

De har nå til og med fått med seg Vestfold tingrett til å være med på selge huset mitt, dette er bare helt vilt…

Ren svindel med andre ord. Jeg har kommet med en stor uenighet og de har ikke svart på mine spørsmål, lenge nektet de også for å ha mottatt mine brev, selv om de var sendt dem rekommandert…

Dette strider totalt mot god forretnings- og inkassoskikk. Allikvel fortsatte Norges største bank, DNB, og Norges største inkassoselskap Kredinor, mot meg, og har nå kjørt saken igjennom ved Vestfold tingrett i. Det er akkurat som om jeg er luft for dem…

De avsluttet og stengte kontoene mine i juni 2022 med mine penger og mine avtalte tilganger, og det selv om jeg hadde vært kunde i over 40 år…

Hvordan var det i det hele tatt mulig? Hvilken verden er det vi NÅ lever i?

Akkurat som DNB forsøkte å neglisjere NRK, har DNB oversett undertegnede i nå 20 måneder. NRK ble jo bare oversett i noen få timer…

Hva tenker dere?

Les alle spørsmålene jeg ikke har fått svar på under her:

Det er bare helt uvirkelig…

DNB har neglisjert mine viktige spørsmål i 20 måneder!

Nå er det januar 2024, og jeg ønsker fortsatt å få svar på disse viktige spørsmålene.
1.    Hvorfor svarte ikke dere i DNB ikke på min påstand om at mine avtaler med banken også har en økonomisk verdi?

2.    Hvorfor svarte dere ikke på min bekreftelse på at kundeforholdet var avviklet og at det måtte gjelde begge veier?

3.    Hvorfor lot dere i DNB vår “uenighet” gå til inkassoselskapet Kredinor på tross av alle mine henvendelser til banken på telefon, rekommanderte brev og brev levert direkte til dere i filialen i Tønsberg? Det tok over 4 måneder før jeg fikk tilbakemelding på at dere hadde mottatt mine henvendelser.

4.    Hvorfor lot dere inkassoinndrivningen fortsette og fortsette enda vi var uenige? Er ikke det ulovlig og straffbart?

5.    Hvorfor fikk jeg et fastrentelån på 1 100 000 kr. bare noen få dager før dere avsluttet/sperret kontoene mine? Dere visste jo ikke hvem jeg var, eller? Jeg hadde jo ikke legitimert meg på nytt…

6.    Hvorfor fikk jeg dette fastrentelånet uten annen legitimasjon enn noen signaturer i et brev som jeg sendte i retur?

7.    Hvorfor er det bare dette fastrentelånet som er sendt til Vestfold Tingrett for tvangsinndrivelse og ikke de to andre lånene mine?

8.    Er dette fastrentelånet egentlig ugyldig siden dere ikke vet hvem jeg er?

9.    Hvorfor sto det i brevet fra dere den 15. mars 2022 at BankID også er en forutsetning for å kunne fortsette å bruke andre digitale tjenester til andre formål? Der blir det nevnt koronapass, skattemeldinger og helsetjenester. Er det ikke svært uheldig å blande bank og helsetjenester?

10.    Hvordan skulle jeg kunne betjene dette tvistede fastrentelånet, de to andre lånene mine, de to Mastercard-kortene og min pensjonssparforsikring uten tilgang til mine kontoer?

11.    Hvordan skulle jeg få benytte aksjekontoen min uten tilgang til kontoen min?

12.    Hvordan skulle jeg kunne benytte begge mine kontoer til mine to enkeltpersonforetak når dere avsluttet/sperret kontoene mine?

Artikkel fra 2016.

Se den gjerne her: Her!

13.    Hvorfor har dere ikke svart på undertegnede sine brev og henvendelser innen de rimelige fristene som jeg har gitt dere? Alle svarfrister som undertegnede har gitt banken er jo blitt brutt eller misligholdt av dere i DNB.

14.    Hvorfor har dere ikke svart på min påstand om at dere driver med dokumentforfalskning, i dette brevet som er datert 3. november 2022 og ble sendt til min daværende advokat Barbro Paulsen.

15.    Hva mener dere egentlig med BankId?

16.    Hva tenker dere om at deres praksis når det gjelder uenighet og innkreving virker å være en godt og ofte benyttet metode i samarbeid med inkassoselskapet Kredinor? Har jeg rett når jeg hevder akkurat det?

17.    Når det gjelder at 2 000 000 kunder brått skulle “legitimere seg på nytt” fra mars 2022: Er det slik at myndighetene har instruert dere til disse kraftige tiltakene akkurat på det tidspunktet? Vi vet alle at staten har den største eierandelen i DNB. Er ikke det så fall ulovlig av staten å instruere DNB til en slik avgjørelse?

18.    Undertegnede var en av lederne i de vellykkede demonstrasjonene mot koronapass i Norge. Har DNB fått beskjed om at legitimeringen skulle være ekstra streng og vanskelig mot undertegnede på grunn av det?

19.    Undertegnede forteller at han har legitimert seg ukentlig overfor banken i over 40 år, og ønsker dermed ikke å legitimere seg på noen ny måte. Det er overhodet ingen tvil om hvem jeg, jeg har betalt alle mine renter, avdrag, gebyr og annet så hva er den egentlige årsaken til at alle skulle legitimere seg på nytt?

20.    Forstår dere i DNB alvoret, som en av de 10 største bankene Europa, at maktmisforholdet mellom dere og undertegnede er gigantisk, og at i den sammenheng er undertegnede en sårbar privatperson som i tillegg har vært kunde hos dere i over 40 år?  Så hvorfor gjør dere dette mot meg?

Det at dere i DNB og deres samarbeidspartnere tydeligvis ikke ønsker å forstå at det er dere i DNB som har misligholdt avtalen mellom oss da DNB Bank ASA avsluttet mitt kundeforhold/stengte mine kontoer i juni 2022 kun med grunnlag i hvitvaskingsloven § 24.

Så hva skal vi gjøre med DNB?

Er det noe håp for dem?

Odd-Erik Helgesen

Redaktør Bullo TV

Se gjerne annet:

Tønsbergs blad, Nettavisen og andre Amedia-aviser publiserte saken om den gigantiske BankID-svindelen! Takk for oppmerksomheten. Les hele saken her!

DNB ønsker å tvangsselge huset mitt! Jeg ønsket ikke ny BankID avtale!

Driver DNB med utpressing og økonomisk kriminalitet!?

Det er mange som nå er misfornøyd med DNB:

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Bullo TV

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *